lørdag den 6. februar 2010

Til Mette og Heidi

og hvem eller der har lyst. Her er opskriften på den slankende suppe:

Basisfedtforbrændingssuppe

3 store løg
1 dåse flåede tomater
½ hvidkålshovede
En håndfuld frosne bønner
1 kg gulerødder
1 grøn peberfrugt
½ selleri (1 dl suppeurter)
6 store bouillonterninger
1 glas fond
2 poser kinesisk tomatsuppe (Knor)
1 glas tacosause (mild)
salt, peber, karry og persille

Skær i små tern og dæk med vand. Kog til grønsagerne er møre.

Jeg variere suppen på mange forskellige måder og den bruges både til at sætte forbrændingen i gang og til at nedsætte det daglige kalorieindtag. Sundt og så synes jeg det smager fantastisk. Elsker tanken om at jo mere jeg spiser jo mere taber jeg mig. Lige nu er det primære at indtage mange vitaminer. Hvem kan ikke bruge dem her om vinteren.

Tilføjelse: Jeg spiser den altså ikke morgen, middag og aften, men bare så tit det passer med job og hvor man nu skal hen og aldrig til morgenmad. Og så spiser jeg gerne kylling eller fisk til, så jeg får lidt protein også.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Åhhh ja, den kender jeg godt...har også prøvet den..men jeg må indrømme at jeg ikke holdt længe..jeg blev simpelthen svimmel og fik total spaghettiben efter nogle dage! Pøj med det :O) Og god weekend.

Heidi Ann sagde ...

Det lyder ellers som en lækker suppe... Men jeg ville bestemt heller ikke holde længe.. Men god fornøjlse med det..

Heidi sagde ...

uhmmm tak sweeti - serverede den for min far igår og han elskede den ha ha kaldte den dog bare alm. suppe ha ha opskrift takker - men hvad er der nu galt med at få den leveret i potioner ha ha ha ejjj sjov tusind tak

Mette W. Sørensen sagde ...

Tak søs... glæder mig til at få lavet en god portion.. det er vist ved at være tiltrængt :-)

Trine sagde ...

hej Helle

Jeg har en kreativ award til dig på min blog. Jeg synes det er forfriskende og spændende, det du skriver. Så derfor skal du have den fra mig.
Tak fordi du som den første meldte dig til at følge min blog. Det vil jeg huske dig for.

Trine