torsdag den 2. december 2010

Julekalender

 

Julekalenderen jeg fortalte om igår, er et produkt Shane fra "Shanes Verden" (børnetime på DR1) og "Red Barnet" har lavet sammen. Jeg var ved at fortælle min mindste lillesøster om det i telefonen og jeg siger "Jeg ved ikke hvem der er mest begejstret. Mig eller ungerne?!!". "Dig!!" svarer Emma så i baggrunden. Men jeg er også begejstret. Totalt godt projekt med genbrugsmaterialer og overskudet går til et godt formål. Der er en sjov historie med hver dag, lidt fakta og en brugsanvisning på nettet til hvad Shane har gjort. Lige det der skal til for at jeg kan lave noget med ungerne som ikke kræver for meget energi. Det bliver ikke bedre :o)Jeg elsker bare "Shanes Verden" ggg

 

 

Pakken indeholder 24 yndige poser med et lille projekt i hver, som hen af vejen bliver til et helt nisselandskab. Undervejs skal man spæde til med ting fra hverdagslivet. Igår var det noget fra en æggebakke. Det havde vi ikke lige på lager og i dag er det en fløde eller mælkekarton vi skal bruge. Drikker lige lidt mælk...
Posted by Picasa

7 kommentarer:

HenrietteH sagde ...

Det lyder bare som en rigtig hyggelig julekalender.. god fornøjelse med den i hele december..

Mette W. Sørensen sagde ...

Ja ham Shane er bare så fantastisk. Kan også huske han lavede julekalender sidste år... Vi fik desværre ikke set det første afsnit igår, men glæder os til at se det i aften. Astrid er hel vild med ham... og nok mere end moren hendes:-)

Karina Beck sagde ...

Ej, hvor er det en sjov julekalender! Ja sådan går det når man kun har teeagere ; ) Så kommer man helt ud af kendskabet til børneprogrammerne ; )
Du må have en god 2. december og god fornøjelse med kalenderen.

Ditte sagde ...

Mums for en scrapper som dig.
Har også overvejet at købe den, men synes den var lidt pebret, så er der selvfølgelig det gode formål jeg kunne forsvare købet med, men den er altså ikke kommet i indkøbskurven. Og nu sidder jeg og fortryder, for den er jo så lækker som jeg frygtede. Kan godt forstå du er glad, og julen er vel ikke kun børnenes fest, vel?
Og ja, ham Shane er utrolig dygtig, får en masse ud af ingenting. Ses ;o)

Anonym sagde ...

Der er ingen tvivl om at ham Shane er dygtig og laver godt børnefjernsyn. Vi ser ikke shane hos os - det passer ikke lige ind familierytmen:(

Og så har jeg en lille tilståelse: Jeg forbander ham lidt væk en gang imellem - for ungerne får så mange gode ideer og ting bliver taget op af skraldespanden - klippet i og så ligger det bare og roder - igen skrald. Jeg ved det godt: Total lyseslukker - og jeg er endda pædagog:)

Eva (Fister) sagde ...

Ej, var lige ved at købe den julekalender til min datter. Nu ærgrer jeg mig da helt vild.

Gitte sagde ...

Ej hvor lyder det bare spændende med den kalender. Glæder mig til at se flere billeder fra det I får lavet.:O)
Ved et tilfælde fik jeg zappet over på Shanes verden og det var nu ret underholdende. Han er meget kreativ.:)
Du må ha' en rigtig dejlig uge søde.
Knuzzzz.